Fra McCann til Trigger

Trigger henter inn Henrik Bydal fra McCann og styrker med det satsingen på innhold.

38390 ec3c4 original
Henrik Bydal. Foto: Trigger

Engasjerende og delbart innhold er et av Triggers store satsningsområder. For å utvikle denne delen ytterligere har de hentet inn Henrik Bydal fra McCann.

– Jeg har fulgt med på Trigger helt siden de startet og synes deres tilnærming til kommunikasjon er veldig spennende. Hele faget er i stadig endring, og mulighetene er så mange, at vi må tenke på nye måter for å skape resultater. Noe Trigger alltid har gjort. At de også har en svært spennende kundeliste og består av ekstremt hyggelige folk er heller ingen ulempe, sier Bydal.

Bydal er utdannet ved Westerdals School of Communication og har i tillegg studert sosiologi. De siste årene har han jobbet som kreatør og tekstforfatter i McCann og TBWA/Oslo, hvor han jobbet med en stor variasjon av kunder og problemstillinger. I Trigger vil han jobbe som innholdsrådgiver for ulike kunder og prosjekter.

Stort rom for nyskaping

– Henrik kommer til å få en sentral rolle i vår satsing på innhold. Han har et kreativt hode og er opptatt av løsninger som engasjerer målgruppen. I tillegg så har han en herlig personlighet som passer godt inn i Trigger-gjengen. Vi er veldig godt fornøyd med å få ham på plass, sier Henning Brikt Andersen, daglig leder i Trigger Agenda.

Innholdsmarkedsføring har lenge vært en satsingsområde i Trigger.

– Kundene våre ser hvor viktig og effektivt det er med engasjerende og delbart innhold i egne kanaler. Her er det uante muligheter og stort rom for å tenke nytt. Det er noe vi vil fokusere på fremover og Henrik blir viktig i denne utviklingen, sier Brikt Andersen.

Trigger teller nå 25 personer og hadde i fjor en omsetning på 26 millioner.