Mobiento ansetter sjef for fremtiden

Karine Storaker Braaten går inn i rollen som daglig leder av mobilbyrået Mobiento Oslo.



Med svenske kunder som Volvo, Adidas, Hennes & Mauritz og Leger uten grenser skal nå Mobiento Oslo bidra ytterligere til å sette sitt preg på bransjen og ta steget mot å bli nordens ledende kreative mobilbyrå, skriver selskapet i en pressemelding.

Karine Storaker Braaten går inn i rollen som daglig leder av selskapet. I en kommentar sier hun følgende om utviklingen i markedet:

– Mobil markedsføring er beregnet å vokse med over 140 prosent i Sverige neste år. Det norske markedet vokser i relativt lik takt. Det som vil påvirke oss mest, hva gjelder brukervanene våre og forholdet vårt til mobil som kanal er utviklingen innen m-commerce, sosiale medier og mobilweb versus applikasjoner. Her vil vi i Mobiento stå aller først for å rådgi våre kunder inn i fremtiden med løsninger som utfordrer mobil kreativitet

Skapte bølger. Storaker Braaten kommer fra Making Waves der hun har jobbet som strategisk rådgiver for kunder som Tele2, NAF og Norges Fotballforbund. Hun startet også Making Waves' forretningsområde for mobil, har vært aktiv i MobileMonday og sitter som styremedlem i Netconnect ASA.

– Jeg vet at Karine kommer til å ta Mobiento fra et lite byrå til å bli en betydelig spiller på det norske markedet, sier Johanna Fagrelle, administerende direktør i Mobiente Stockholm.

– I løpet av neste år vil Mobiento være den fremste strategiske samarbeidspartneren i Norge på mobil. Skal vi virkelig utfordre hvordan vi tenker kreativt i den mobile kanalen, må vi ta på alvor at dette er den helt klart mest voksende digitale flaten, avslutter Storaker Braaten.