Ørnulf Johnsen til Anorak

Ørnulf Johnsen starter i Anorak den 1. oktober. Johnsen er første skudd på den bebudede styrkingen av seniorkompetansen i Anorak, som en følge av byråets inntreden i The North Alliance i august.

51677 47a1c original
Kolleger i Anorak og NoA: Ørnulf Johnsen og Torgeir Vierdal. Foto: Anorak

– Med Ørnulf Johnsen har vi sikret oss en av de dyktigste kommunikasjonsplanleggerne og strategene i Norden. Referanselisten er lang, men hans erfaring med større merkevarer med internasjonalt tilsnitt blir ekstra verdifull for oss i Anorak og NoA, sier Torgeir Vierdal, byråleder og partner i Anorak.

– Ørnulf har i mange år jobbet med tunge merkevarer som Coca-Cola, McDonald’s, Telenor, Carlsberg og Norwegian, så hans kompetanse innenfor områder som FMCG, teknologi og reise blir for oss unik.

Base i København

– I tillegg til å bidra til utviklingen i Anorak vil Ørnulf arbeide hos &Co i København og med forretningsutvikling på tvers av NoA. Vi kommer til å fortsette med å finne de beste personene som kan bidra til å styrke Anorak og NoA i alle ledd, sier Vierdal.

Johnsen ledet Naked Communication i Norden og Sentral-Europa fra 2005 til 2012. Før dette var han konsulent i Try og de siste to årene har han vært i Publicis.

– Jeg har hatt gode samtaler med Anorak og The North Alliance, og har møtt flinke folk med ambisjoner, og ledere med dyp forståelse for hva kundene krever i et marked under stor omstilling. Den mye omtalte bransjeglidningen er jo på mange måter forretningsideen til NoA, og med Anorak som nytt familiemedlem er bestanddelene teknologi, kreativitet og forretningsforståelse satt usedvanlig godt sammen.

– NoA er en forretningside jeg ønsket å bli en del av, og Anorak gir meg en plattform hvor jeg forhåpentlig kan bidra til vekst hos så vel annonsører som byrået, avslutter Johnsen.