PR-operatørene ansetter unge kreatører

To AD-er utgjør nytt kreativt team i PR-operatørene og søsterbyrået Spre.

40393 aa3d5 original
Kine Syvertsen og Eivind Holum. Foto: PR-operatørene

Både Kine Syvertsen (25) og Eivind Holum (25) kommer fra Westerdals School of Communication, der de har studert art direction. Syvertsen har i tillegg en bachelor i visuell kommunikasjon fra Høyskolen i Buskerud, mens Holum har studert grafisk design ved Norges Kreative Fagskole.

De to skal jobbe for både PR-operatørene og søsterbyrået Spre, der de skal utvikle kreative løsninger innenfor alle former for markedskommunikasjon.

– Vi jobber aktivt med å tilføre ny, relevant kompetanse til begge byråene våre. Kine og Eivind skal ikke bare styrke oss rent kreativt, men også bidra til at vi kan tilby et større spekter av kommunikasjonsvirkemidler, sier administrerende direktør Patrick Tepfers i PR-operatørene og Spres eierselskap Mereris.

Tepfers hentet nylig inn Dan Hansen fra Leo Burnett som digitalrådgiver, og satser på å få inn ytterligere ny kompetanse de nærmeste månedene.

– Det er få av våre prosjekter hvor man kun satser på ett virkemiddel. Det kan gjerne starte som en tradisjonell PR-jobb, men utvikler seg som oftest til å inneholde både betalte og egne kanaler. Oppdragsgiverne ønsker mer integrerte løsninger, og erfaringsmessig blir dette aller best hvis vi samler spisskompetansen under ett tak, sier Tepfers.

PR-operatørene feirer 10-årsjubileum ved årsskiftet.