Rekrutterer talent fra hovedstaden

Kreativ strateg Snorre Martinsen fra Naked begynner i MK Bergen. Nå har vi sikret oss et av bransjens aller største talenter, sier daglig leder Svein Roger Selle.



Snorre Martinsen har vært i Naked Oslo siden 2006, hvor han jobbet med kunder som Djuice, Telenor, Dagbladet, JCDecaux, Viasat/TV3, Widerøe, og Coca-Cola i Sentral- og Øst-Europa.

– Vi vil utfordre bransjen. Derfor er vi glade for at Snorre nå også skal utfordre MK Bergen med å utvikle og lede kreative prosesser, samt forsterke oss spesielt innen online kommunikasjon, sier Svein Roger Selle.

Overbevist etter 7 timer – Jeg hadde aldri vært i Bergen før, men etter 7 intense timer ble jeg overbevist. Ideen om å skape en sterk motpol til byråene i hovedstaden er forlokkende. Ikke all kommunikasjon for nasjonale og internasjonale kunder lages i en radius på noen få kilometer av Oslo sentrum. MK Bergen tenker nytt og har laget et slagkraftig alternativ, sier Martinsen, som allerede er på plass i Bergen.

Tidligere i år snappet MK Bergen prestisjekunden Hurtigruten rett foran nesa på flere Oslobyråer, og like før sommeren ble NRKs mangeårige film- og radioekspert Mikael Olsen Lerøen ansatt som konsulent i byrået. Nå ønsker daglig leder Svein Roger Selle å flagge at byrået også har enda større kreative ambisjoner.

Viktig brikke i videre satsing – Jeg regner Snorre for en av de mest spennende unge kreatørene i bransjen i dag, og er svært glad for at han har valgt å ta turen til oss. Han har et moderne kommunikasjonshode, og i tillegg til å være en spennende kreatør, har han en solid strategisk ballast. Vi tror Snorre blir en svært viktig brikke for MK Bergen og kundene våre i tiden som kommer, mener Selle.

MK Bergen er et nasjonalt reklamebyrå med hovedbase i Bergen. Siden 2004 har byrået gjennomgått et fullstendig generasjonsskifte, og selskapet ble i 2006 kåret til Gasellebedrift som en av de raskest voksende i Norge.