To rådgivere til Dinamo PR

Thomas A. Ege (32) melder overgang etter seks år som deskjournalist i Dagbladet, mens Henrik Guderud (24) kommer rett fra BI med en fersk Bachelor innen markedskommunikasjon.




Målet til Dinamo PR er å øke fra 10 rådgivere, som det var ved inngangen til 2008, til nærmere 20 i løpet av høsten.

– Min opplevelse er at Dinamo er et av de mest komplette kommunikasjonshus i Norge. Jeg gleder meg til å bli en del av Dinamo PR, og samtidig kunne jobbe tverrfaglig med alle de andre spydspissavdelingene, sier Thomas Ege.

Ege er utdannet sosiolog med vekt på kultur- og forbrukersosiologi, og kommer til å ha sin base i avdelingen Corporate kommunikasjon & Samfunn.

– Som student har jeg lagt merke til Dinamo PR. De vant to priser i Gullkorn, og hadde fem arbeider i finalen. De jobber for åpenhet, og er det eneste byrået jeg vet om som lager årsmelding på kundecasene. Jeg vet det stilles krav til meg, men jeg kan vanskelig forestille meg et bedre sted å begynne en karriere innen PR, sier Henrik Guderud, som starter karrieren som junior kommunikasjonsrådgiver i avdelingen media og markedskommunikasjon.

Vil dyrke spisskompetanse Dinamo PR ble i 2007 delt i to enheter, Dinamo PR og Dinamo Red. PR er nå et rent rådgivningsbyrå med spisskompetanse innen kulturbygging, corporate kommunikasjon og media og markedskommunikasjon. Red jobber med redaksjonelle produksjoner.
– Vi gjorde dette for ytterlige å styrke to felt vi er sterke på, og for å dyrke frem miljøer med spisskompetanse, sier daglig leder i Dinamo PR, Berly Lund Grønning.