360 – Oslo Airport Magazine

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Oslo Lufthavn AS
Bakgrunn: Da 360-magasinet ble lansert stod dette om OSL i TNS Gallups omdømmerapport: ”OSL er ikke så flinke til å fortelle om sin virksomhet, og ledelsen og virksomheten trenger mer synlighet, men også fremstå troverdig og ærlig i media.” Vi trengte å skape en kanal som kunne kommunisere med de reisende på en måte de ønsket. I NeedScopes undersøkelse stod det: “Kundene er nokså fornøyd med OSL sitt tilbud, men de savner flere stemnings- og miljøskapere.” Løsning: Et magasin som skulle speile leseren, det skulle være moderne og ha en selvstendig identitet. Avsenderen skulle være OSL, men ikke på en forretningsmessig måte, mer som en kilde til inspirasjon og reiselyst. Leseren skulle virkelig ønske å lese magasinet. Magasinet var et viktig verktøy for å styrke OSL som merkevare. Resultat: Opplaget økte med 400% og annonsesalget med 500% ift tidligere magasin. 360 ble kåret til årets kundemagasin og et av verdens 5 beste flyplassmagasiner. Vi vet at 74% av de 22 millioner reisende bruker mer enn 1 time på OSL, mange av dem velger å lese 360. I 2014 hoppet OSL fra 27 til 15 plass på TNS Gallups omdømmeundersøkelse. Dette er skyldes mange ting, men 360 har spilt en hovedrolle.

Bidragsytere

  • Mette Shetelig
    Ansvarlig hos kunde
  • Dinamo
    Art Director
  • Dinamo
    Annet (må beskrives)
  • Eivind Eidslott
    Annet (må beskrives)
  • Randi Fuglehaug
    Annet (må beskrives)
  • Doug Mellgren
    Annet (må beskrives)
  • Yasha Wallin
    Annet (må beskrives)
  • Marte Mesna
    Annet (må beskrives)