4000 holdeplasser

29833 10272 original
Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Ruter
Medieplassering
Nett, utendørs, Aftenposten annonsør-TV, YouTube, nettaviser desktop og mobil, lokalaviser, sosiale medier, kundesentre, egne flater
Medalje
Gullblyanten 2015
Sølv, Integrert
Selv om mange er positive til å reise kollektivt, bruker de fleste bare et knippe holdepasser i det daglige. Så hva kunne vi gjøre for å få folk til å benytte mer av kollektivtilbudet? Vi sluttet å snakke om buss, bane og trikk, og begynte å snakke om boller, bakkedrag og spøkelser - og alle de andre opplevelsene du finner i nærheten av Ruters 4000 holdeplasser. Vi gjorde USPen til en URL og inviterte folk til å fylle hver eneste holdeplass med tips til ting å gjøre i nærheten. Tipsene strømmet inn og ga oss innhold til en årslang integrert kampanje i alle tenkelige flater. Hvert eneste tips ble en ny grunn til å reise kollektivt, og summen av alle tipsene ble beviste for at du kan reise hvor som helst i Oslo og Akershus – uten bil.

Bidragsytere

  • Tone Bøygard
    Prosjektleder
  • Kristin Lien
    Prosjektleder
  • Marc Garcia
    Annet (må beskrives)
  • Torjan Vastveit
    Grafisk Design
  • Anne Hildremyr
    AD-assistent
  • Karl Bryhn
    AD-assistent
  • Marte Langfjæran
    AD-assistent
  • Beril H. Rasmussen
    Producer
  • Magnus Liestøl og Anders Bremnes
    Produksjonsbyrå
  • Kevin Murphy
    Annet (må beskrives)
  • Bente Eikholt
    Annet (må beskrives)
  • Rune Kongsro
    Fotograf
  • Einar Karlsen
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Granlund
    Annet (må beskrives)
  • Beate Tangre
    Producer
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Andrea Eckerbom
    Regissør
  • Yvonne Waage
    Ansvarlig hos kunde
  • Annika Aste Mørch
    Ansvarlig hos kunde
  • Gry Sætre
    Producer
  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Eivind Eidslott
    Tekstforfatter
  • Thale Høy-Petersen
    Art Director
  • Torny Hesle
    Tekstforfatter
  • Bjørn Erling Solberg
    Konsulent
  • Mette Løland
    Prosjektleder