Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
For å vise viktigheten av å lære førstehjelp, demonstrerte vi hvor lenge man faktisk må vente på ambulanse i en nødsituasjon. Vi lagde 422 unike Facebook-filmer - geostyrt til hver av Norges 422 kommuner. I hver film lider en familiemann av et hjerteinfarkt, men ventetiden på ambulansen i filmen matcher den faktiske responstiden for en ambulanse - hvor seeren er, når de ser den.
Ved å bruke data fra Statistisk sentralbyrå og et skreddersydd redigerings- og publiseringsprogram genererte vi totalt 422 unike Facebook-filmer, hver geografisk styrt til kommunene. Både selve videoen, samt teksten i hver av de 422 Facebook-innleggene, ble tilpasset. For å matche filmen med riktig responstid, besto hver video av fem deler; en fast intro, selv hovedhandlingen, to følgesekvenser som kunne loopes, og en outro. Et spesialbygget program genererte 422 unike filmer, og de ferdige videoene ble automatisk lastet opp til Facebooks annonsebibliotek. Som spådd hoppet mange av seerne mot slutten for å se hvordan det endte. Dette, kombinert med massivt engasjement, fikk Facebook-algoritmen til å anta at folk faktisk så timer med innhold, noe som ga kampanjen et enormt dytt.
Kampanjen nådde 1/3 av den norske befolkningen. Over 1 million så filmen organisk.