422 Livsviktige Facebookfilmer

Sendt inn av
TRY
Kunde
Røde Kors
I en nødsituasjon kan kunnskap om førstehjelp være avgjørende for å redde liv. Ved hjertestans reduseres sjansen for å overleve med 10-15% for hvert minutt som går uten hjerte- og lungeredning. Dessverre viste førstehjelpsundersøkelsen fra 2018 noen urovekkende tall – som at bare fire av ti nordmenn kan nok førstehjelp til å hjelpe i en nødsituasjon. Røde Kors ønsket derfor å nå ut til den norske befolkningen, for å vise viktigheten av å kunne livreddende førstehjelp, i tillegg til å nå konkrete aktivitetsmål. Røde Kors har gjennomført liknende aktiviteter i sosiale medier både i 2017 og 2018, med nesten identisk spredningsbudsjett. I 2019 slo vi alle rekorder. Gjennom casebesvarelsen håper vi å formidle den vanvittige effekten av kampanjen – men kanskje enda viktigere: At den kreative ideen var helt avgjørende for resultatet.

Bidragsytere

  • Caroline Riis
    Kreatør
  • Eirik Sørensen
    Kreatør
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • Pål Schultz
    Digital Rådgiver
  • Christian Aas
    Rådgiver
  • Andreas Bom Bom Lisberg
    Regissør
  • Joachim Joachimsen
    Produksjonsleder
  • Morten Holte Hanssen
    Filmfotograf
  • Eirik Skarstein
    Filmfotograf og Regi
  • Johanne Lund
    Produsent
  • Andreas Roel Vevle
    Produsent
  • Terje Johnsen
    Designer
  • Nicklas Hellborg
    Designer
  • Magnus Bergmann
    Programmerer
  • Kyrill Dementiev
    Klipp
  • Tord-Øystein Stubberud
    Motion
  • TRY Apt
    Produksjonsbyrå
  • TRY Film
    Filmproduksjon
  • TRY Opt
    Mediebyrå