Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I en nødsituasjon kan kunnskap om førstehjelp være avgjørende for å redde liv. Ved hjertestans reduseres sjansen for å overleve med 10-15% for hvert minutt som går uten hjerte- og lungeredning. Dessverre viste førstehjelpsundersøkelsen fra 2018 noen urovekkende tall – som at bare fire av ti nordmenn kan nok førstehjelp til å hjelpe i en nødsituasjon. Røde Kors ønsket derfor å nå ut til den norske befolkningen, for å vise viktigheten av å kunne livreddende førstehjelp, i tillegg til å nå konkrete aktivitetsmål.
Røde Kors har gjennomført liknende aktiviteter i sosiale medier både i 2017 og 2018, med nesten identisk spredningsbudsjett. I 2019 slo vi alle rekorder. Gjennom casebesvarelsen håper vi å formidle den vanvittige effekten av kampanjen – men kanskje enda viktigere: At den kreative ideen var helt avgjørende for resultatet.