5 ting på G

Sendt inn av
TRY
Kunde
Telia
Bakgrunn Kampen om 5G-tronen i Norge er tøff. Den største teleaktøren med blå logo bruker veldig mye ressurser på å ta 5G-posisjonen. Likevel er det lillebror Telia som blir først med 5G til hele Norge. Men med mindre penger til rådighet må de derfor være ekstra tydelige (og smarte) i kommunikasjonen. Løsning Vi laget en stor kampanje som tydelig skulle kommunisere én ting: Telia blir først med 5G til hele landet. Det kreative grepet var å dramatisere 5 (rare) ting på G - sånn at du husker at Telia = 5G. Gjennom å leke med absurde situasjoner skapte vi et rom der budskapet kunne dunkes inn - både på film og på radio. Og sånn ble Norge f.eks. kjent med "5 Godlynte Gorillaer som Griller Gresskar i Greåker" (film) og "Giddalause Gunnar fra Grøtfjord finner ikke Gunhilds G-punkt" (radio). Og mange andre ordleker på G. I tillegg gjorde vi en landsomfattende aktivitet (som fortsatt pågår) der vi fikk folk som bodde på gateadressen 5G til å bytte ut 5G-skiltet sitt med Telias lilla 5G-skilt - slik at nabolag over hele landet ble minnet om hvem som blir først med 5G.

Bidragsytere

  • Egil Pay
    AD
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Caroline Riis
    Tekstforfatter
  • Eirik Sørensen
    AD
  • Trond Sandø
    Rådgiver
  • Eline Beate Rønneberg Vik
    Prosjektleder
  • Bente Stray
    Prosjektleder
  • Stine Jarl
    Digital rådgiver
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Erik Schøyen
    Produsent
  • Bjarte Arneson
    Regissør
  • Linda Hagelsteen
    Produsent
  • Camilla Forberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Ingvild S. Steg
    Ansvarlig hos kunde
  • Stine Brufjell
    Ansvarlig hos kunde
  • Terje Johnsen
    Designer
  • Ingrid Mullis
    Kreatør
  • Jantra Hollum
    Kreatør