Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Verden står i klimakrise og Equinor skal lede an i det grønne skiftet. Seriøst? Ja. Men hvordan kunne vi skape forståelse for og troverdighet til at oljeselskapet, det vi assosierer med selve problemet - at det er dem som både kan og vil være sentrale i det grønne skiftet?
Jo, vi måtte styre unna påstander og heller gå i dybden. Vi ville fortelle historier, men også bryte med den typisk emosjonelle filmen og de nye digitale formatene. Gjøre det viktigere. Vi ville gi kontekst til, og kunnskap om konkrete personer som har bygget en kultur som har turt å tenke stort, bygget opp en hel industri fra null, og kan gjøre det igjen.
Vi ber juryen om å se på hvordan vi bruker tekst for å skape bilder. Og hvordan det overordnede budskap gjennom serien blir stadig styrket i takt med leserens bekjentskap med avsenderen.