7 Days of Rain

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
Webside, bannerannonsering, butikk
Medalje
Gullblyanten 2013
Gull, Integrert
Geox lanserer Amphibiox, en urban skolinje som er 100% vantett og pustende. Hvordan fortell om alle produktegenskapen og posisjonere Amphibiox på en engasjerende måte? Løsning: Et eksperiment hvor vi lot en person leve 7 dager i konstant regn, for å vise Amphibiox sine ekstreme vantette egenskaper. Materialet fra det 7 dager lange eksperimentet ble en interaktiv dokumentar hvor folk kunne ta del i opplevelsen og lære mer om skoene. Men alt materialet ble også brukt i mange andre kanaler. I over 1000 butikker i Geox sine hovedmarkeder ble eksperimentet vist på digitale flater i kampanjeperioden. kampanjen ble støttet av bannere og magasin annonsering. Filmene ble spredt på Youtube og som teaser til Geox-kunder. I tillegg ble det arrangert egne "skystunt" i Geox sine aller viktigste byer Milano, Hamburg og Barcelona.

Bidragsytere

  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Morten Borgestad
    Art Director
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Silje Hvideberg Tobiassen
    Prosjektleder
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Grafisk Design
  • Richard Holley
    Ansvarlig hos kunde
  • Luigi Garbuio
    Ansvarlig hos kunde
  • Tom Rijpert
    Regissør
  • Mennos Mans
    Filmfotograf
  • Joris Pol
    Producer
  • Jouke Vuurmans
    Annet (må beskrives)
  • Wesley ter Haar
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Gunstad
    AD-assistent