A Flying Start

Sendt inn av
TRY
Kunde
Handelshøyskolen BI
Medieplassering
Youtube/Facebook/kampanjeside
BI ville tiltrekke seg flere internasjonale studenter. Men utfordringen er ganske åpenbar: Det er fryktelig få som kjenner til skolen utenfor Norges grenser. For å stå ut og skape oppmerksomhet rundt BI, lanserte vi en kampanje som lovet å pre-introdusere én heldig internasjonal søker for hele Norge, allerede før ankomst. Og invitasjonen ble laget som en online film. Målet var at filmen skulle skape oppmerksomhet, pr og viral spredning ute i den store verden. Heldigvis finnes det ikke noen jantelov ute i Europa og verden, så vi kunne være litt stolte av skolen og hva vi hadde å tilby. Med så mange detaljer og ting vi ville fortelle krevde det mye av produksjonen. Vi måtte vekke umiddelbar interesse, være underholdende nok til at folk ville dele den, men samtidig beholde troverdigheten i at dette er ekte. Ikke minst måtte filmen evne å holde på seeren gjennom hele filmen. Tall fra YouTube forteller oss at av 1.6 millioner views, er antallet som ser filmen fra start til slutt hele 43% - på en film som er over 3 minutter lang.

Bidragsytere

  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • TRY
    Reklamebyrå
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Helle Jentsch
    Prosjektleder
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Erikha Harket
    Annet (må beskrives)
  • APT
    Produksjonsbyrå
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Joacim Sjöberg
    Webdesign
  • Linda Tillier
    Producer
  • Einar Film & Fortellinger
    Produksjonsbyrå
  • Nicolai Cleve Brock
    Regissør
  • Guri Neby
    Producer
  • Henriette Carlsen
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Træller
    Klipp
  • Indianerane
    Musikk
  • OMD
    Annet (må beskrives)
  • Be On Nordics
    Annet (må beskrives)
  • Arne Wellberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Steffen Fidjeland
    Ansvarlig hos kunde
  • Anette Skott
    Ansvarlig hos kunde
  • Tommy Lybekk
    Annet (må beskrives)