A Free Lunch

Sendt inn av
Bouvet
Kunde
NetCom
UTFORDRINGEN NetCom ønsket å skaffe seg konkrete møtebookinger og økt salg i et svært utfordrende bedriftsmarked. I tillegg feiret NetCom 20 år i denne perioden. Tilbudet "20 % på Bedriftspakken i jubileumsperioden" ble utviklet, og NetComs bedriftsselgere skulle for første gang ut og gå gammeldags Canvas. Dette er en salgsmetode hvor selger kontakter en potensiell kunde uten avtale. I tillegg til selgerne selv, var målgruppen bedrifter i medium-segmentet, dvs. 20-249 ansatte, fordelt over hele landet. Budsjettet var på 250.000,-. Vi skulle hjelpe dem få innpass, vinne nye markedsandeler ved å inspirere selgerne, og gjøre at potensielle kunder virkelig kunne se at NetCom hadde vært innom. Målsettingen var: • Øke markedsandelen i bedriftssegmentet i 2014 • Booke møter/bli kjent med nye potensielle kunder • Informere om jubileumstilbud: 20% på Bedriftspakken ved bestilling innen 15.11.13, samt invitere til lunsjseminar. LØSNING Jo, vi feirer 20 års bursdag. Tar med oss boller fra Statoil ut på tur, og gir kundene 20 boller, 20 % rabatt og feirer 20 års bursdag. RESULTAT 11 000 boller ble bakt, 550 kunder besøkt, 55 selgere ble supermotiverte. 14 % respons, 100 konkrete abonnement solgt, 576 000 kr i inntekt allerede.

Bidragsytere

  • Einar Nonstad
    Art Director
  • Ingrid Leren Wathne
    Tekstforfatter
  • Linda Sunde
    AD-assistent
  • Ina Svarød
    Konsulent
  • Lisabeth Trones Gjerde
    Prosjektleder