A New Type of Imprint

16073 26d6a original
16103 5c764 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Anti
Medieplassering
Kreativtforum.no, kampanje.com, Sogn Avis, DN, selectism.com, highsnobiety.com, vixen.no, Bo Bedre, coffeetablemags.com, stackmagazines.com, interne medier, sosiale medier, worldofmike.no
Medalje
Gullblyanten 2014
Sølv, Design - Print/Skilt/Omgivelse

Visste du at norsk kreativitet er en av verdens best bevarte hemmeligheter?  Det er ikke fordi vi har mangel på dyktige designere og kreatører, men på grunn av mangelen av formidling. Benedicte Sunde (DogA), forklarer: Vi har ikke formidlet norske designere i våre egne historiebøker, i skole, i utstilling eller i media. A New Type of Imprint er en print publikasjon som ønsker å rette søkelyset mot norsk kreativitet, gjennom gode hverdagsfortellinger om alt fra ukjente designere til veletablerte industriveteraner— helt uavhengig av trender og status. Magasinet skrives på engelsk, er på 160 sider, publiseres kvartalsvis og distribueres verden over med ambisjon om å gi norske kreatører den oppmerksomheten de fortjener, samt å inspirere.  Magasinet har tre kapitler: Første og siste er fylt av artikler, intervjuer og essays—satt i ren, skandinavisk design. Som en liten overraskelse, har kapittel to rullerende tematikk, hvor layout og full kunstnerisk frihet gis til eksterne designere. Norsk kreativitet er mangfoldig, noe vi ønsker å belyse. I den kommende utgaven gis designoppgaven til et nytt byrå hvis arbeid vi har beundret lenge. Sånn fungerer også magasinet som et knutepunkt mellom norske byråer og kreatører. Det er på tide at hemmelighetene blir avslørt.

Bidragsytere

  • Magnus Helgesen
    Grafisk Design
  • Christian Bergheim
    Grafisk Design
  • Henrik Eriksen
    Grafisk Design
  • Andreas Francisco
    Tekstforfatter
  • Andris Søndrol Visdal
    Art Director
  • Kenneth Pedersen
    Annet (må beskrives)
  • Veronica Mike Solheim
    Annet (må beskrives)