Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Acapo er et av norges ledende konsulentselskaper innen immaterialrett (IP). I en bransje som opererer i landskapet rundt immaterielle rettigheter – det som enda ikke har en form og dermed vanskelig å forstå – er det essensielt at den visuelle kommunikasjonen gjør tjenestene tilgjengelige og forståelige. Vår oppgave ble å lage et system som tok høyde for disse behovene. Identiteten til Acapo ufarliggjør et krevende emne og litt skremmende fagfelt. Den er tydelig annerledes i avsendersignaturen i relasjon til normen i segmentet.
Identiteten er en fleksibel visuell platform – bygget ut fra en sirkel og en linje – som tillater konstruksjonen av endeløse variasjoner av form men som allikevel beholder en tydelig avsendersignatur. Denne signaturen er like tydelig på todimensjonale flater som i tredimensjonale rom.
Ved å la det visuelle bevege seg fra idé ("connecting the dots") til skisser (tekniske tegninger) og videre ut i virkeligheten/realiseringen av idéen (bildene) fremhever man Acapo som bidragsyter til – og beskytter av – alle ledd i kundenes verdikjede. Acapo tar en tydelig og jordnær posisjon som lagspiller.
Ved hjelp av utradisjonelle kommunikasjonsflater og -medium som eksempelvis interaktive installasjoner i bybildet bygget ut fra sirkelen og linjen, bryter man klart med de etablerte normene for kommunikasjon innen advokatbransjen.