Adjø Montebello - Integrert

Sendt inn av
Guri Neby
Kunde
Karpe Diem
Medieplassering
Visning i Norge, 140 kinoer over hele landet
Filmen Adjø Montebello setter punktum for Karpe Diem sitt visuelle og musikalske prosjekt Heisann Montebello.  Med lanseringen av FILMEN Adjø Montebello ønsket vi synlighet i et mettet filmmarked og et lite prioritert område fra pressen. Istedenfor å ha en tradisjonell kinovisning, ønsket vi å utfordre de konvensjonelle strategiene ved å ha et begrenset tidsvindu på kino for deretter å raskt tilby filmen på sekundære visningsplattformer - der vi vet majoriteten nye lyttere befinner seg. Alt for å optimalisere publikumsoppslutningen og det totale markedspotensiale. Tilsvarende var det viktig å skape en felles opplevelse for et stort publikum. Ved å omdefinere visningen til et EVENT, og med en tilpasset markedsføringskampanje på SoMe som slapp nyheten tett før lansering, ønsket vi å skape følelsen av at ”dette kan du ikke gå glipp av” og ”løp og kjøp – dette blir utsolgt”.  140 kinoer i Norge ble med på vår utradisjonelle strategi og viste filmen gjentatte ganger i den begrensede perioden. Filmen lykkes med å få synlighet i alle dagsavisene (by og land) fra billettslipp og gjennom hele visningshelgen. Da salget startet brøt billettsystemet til Nordisk Film i Oslo og Bergen kino sammen. www.themonkeyandthemouth.com Til info: filmen i sin helhet ligger vedlagt i URL. For enkelthetens skyld har vi lagt ved trailer og noen utvalgte klipp. Passord er 42424242.

Bidragsytere

  • The Hvistendahl
    Regissør
  • Kristin Emblem
    Producer
  • Trine Jacobsen
    Annet (må beskrives)
  • Chirag Rashmikant Patel
    Musikk
  • Guri Neby
    Producer
  • Therese Bøhn
    Producer
  • Silje Larsen Borgan
    Annet (må beskrives)
  • Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid
    Musikk