Algoritmelotteriet

55484 adb52 original
Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Peppes Pizza
Medieplassering
Facebook og TV2
Se gjerne casefilm før beskrivelsen leses: Peppes ønsket seg en kampanje som minner det norske folk på at de leverer pizza til by og land - samtidig som de selvfølgelig ønsket seg flere besøk til restaurantene og peppes.no Løsningen ble et Algoritmelotteri. Et lotteri der trekningen foregikk på TV2 og nådde hele Norge – mens premien dukket opp på Facebook hos noen få (geografisk og demografisk) utvalgte målgrupper. Ved hjelp av algoritmer fant vi unike målgrupper på Facebook, og disse ble annonsert i beste sendetid på TV, fredag kveld. I det øyeblikket lotteriet var avholdt fikk vinnerne i Algoritmelotteriet en unik annonse som fortalte at de hadde vunnet en valgfri stor pizza og brus hos sin lokale Peppes. (Da vinnerene klikket på annonsen på Facebook kom de til en underside som forklarte hvorfor de hadde vunnet og her fikk de også en helt unik kupong som de måtte vise fram for å hente premien). Kampanjen ble gjennomført med samtykke og godkjenning fra Facebook. Resultatene i kampanjen var meget gode, når man ser på spending og konvertering på Facebook. De varierer noe fra trekning til trekning, men kort oppsummert så hentet flere algoritme-vinnere, i alle byene, premien sin hos sin lokale Peppes. Men viktigst av alt: Peppes Pizzabud i hele landet fikk mer å gjøre i kampanjeperioden – for folk flest fikk også veldig lyst på Peppes pizza.

Bidragsytere

  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Christian Lauritzen
    Art Director
  • Lina Aas Eng
    Konsulent
  • Tone Bøygard
    Prosjektleder
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Karl Bryhn
    Illustrasjon
  • Flambert
    Produksjonsbyrå
  • Henrik Henriksen
    Regissør
  • Eva Silseth
    Producer
  • Mood Communication
    Annet (må beskrives)
  • Sara Werselius
    Ansvarlig hos kunde
  • Marianne Lund
    Ansvarlig hos kunde
  • OPT
    Annet (må beskrives)