Alkoholsjargongen

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
Helsedirektoratert
Medieplassering
Facebook, Spotify, Youtube, VG-nett, VG-mobil, JC Decaux, Storby web-TV mm
Hvordan kan vi illustrere bakdelene ved alkoholbruk på en måte som folk gidder å forholde seg til? Istedenfor å bruke ord og uttrykk som nesten bare helsemyndighetene benytter, brukte vi utrykk som folk flest bruker om fylla. Så fikk vi illustratører og animatører fra Paris, Madrid og Buenos Aires til å gjøre sin tolkning av disse veldig norske sjargonguttrykkene. Illustrasjonene ble en døråpner som vi så parret med relevante alkoholrelaterte fakta. Elementene ble benyttet i bannere, ulike annonser, betalte Facebook-poster, pre-rolls på Youtube, boards utendørs og inngang til redaksjonelle artikler og annet innhold.

Bidragsytere

  • Anders Asheim
    Art Director
  • Petter Andersen
    Tekstforfatter
  • Yngve Hellman
    Annet (må beskrives)
  • Per Christian Huse
    Konsulent
  • Marianne Sørlie
    Prosjektleder
  • jan Thomas Pettersen
    Annet (må beskrives)
  • Maj Berger Sæter
    Ansvarlig hos kunde
  • Gambit
    Annet (må beskrives)
  • Serial Cut
    Illustrasjon
  • The Six & Five Studio
    Illustrasjon
  • Mécanique Générale
    Annet (må beskrives)