All fingers matter

20279 69af5 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Lego
Medieplassering
YouTube, Facebook.com/Lego
“Gammeldagse” leker blir i økende grad utfordret av digitale duppedingser og skjermbasert leketøy. Forskning viser at mer enn 50% av barn i alderen 3-6 har brukt en Smart-telefon eller nettbrett, og de blir yngre og tilbringer mer tid foran skjermer for hver dag som går. Barns medievaner er gjenstand for mye oppmerksomhet i media, og Lego Duplo hadde anledning til å bidra med et relevant budskap i debatten. Vår nøkkelinnsikt: Barn som leker med Lego Duplo bruker og utvikler begge hender, som er avgjørende for finmotorikken. Filmen er første ledd i kampanjen #playwithallfingers, som henvender seg primært til mødre gjennom spredning i sosiale medier og via blogger. Markedene er i første omgang BeNeLux-landene og Norden. Til nå har filmen over 1 million visninger på YouTube.

Bidragsytere

  • Mikkel Olesen
    Annet (må beskrives)
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Marte Alstad Hansen
    Annet (må beskrives)
  • Martine Flatlie
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Merete D. Land
    Prosjektleder