Almost Real

Sendt inn av
ANTI
Kunde
Coop Prix
Coop Prix har i lengre tid opplevd utfordringer med å nå igjennom hos den yngre målgruppen. Som et ledd i det strategiske arbeidet med å nå denne målgruppen bestemte vi oss for å ta i bruk BeReal, en helt ny mediekanal hvor alt fortsatt skjer på de unges premisser. BeReal handler om å vise den ekte, ufiltrerte hverdagen. Daglig får du en varsel med en melding at det er «time to be real». Du får da 2 minutter på å ta bilde av det du driver i med, for så å poste det til dine venner. Med dette som utgangspunkt lagde vi ideen om en savnet maskot som vi trengte hjelp med å finne igjen. Vi gikk ut med nyheten om at Dovendyret (Coop Prix merkevaremarkør og maskot) hadde forsvunnet. Gjennom poster på Instagram og «missing person»-plakater rundt om i Oslo inviterte vi publikum til å følge Dovendyret på BeReal - hvor han daglig postet hint og ledetråder om hvor han befant seg. I løpet av det første døgnet begynte venneforespørslene å tikke inn og en digital manngard var i gang. Hver eneste dag postet Dovendyret et nytt bilde fra en ny lokasjon, og våre «venner» bidro med tips til hvor de trodde han var, basert på dagens post.

Bidragsytere

  • Bjørn Solli
    Kreatør
  • Elise Apall Bjørgsvik
    Kreatør
  • Magnus Flø
    Rådgiver
  • Hildegunn Holtet
    Prosjektleder
  • Mathilde Sjulstad
    Kommunikasjonsdesigner
  • Maria Skundberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sara Nilssen
    Ansvarlig hos kunde
  • Vivian Ramfjord
    Motion Design