Alpinfamilien

Sendt inn av
TRY
Kunde
Telenor
Medieplassering
YouTube, Web-TV, Utendørs, Bannere, TV2, MTG, FOX, SBS
Medalje
Gullblyanten 2014
Diplom, Håndverk
Oppgaven var å lansere Telenors nye ungdomsabonnement, U21, og samtidig ta i bruk deres sponsorat av alpinlandslaget. Selv om alle elsker reklame med kjendiser som anbefaler produkter de aldri har prøvd, ønsket vi å gi det hele en litt mindre selvhøytidelig vri. Alpingutta reiser og bor sammen store deler av året og blir som en litt rar familie. I tillegg er Henrik Kristoffersen under 21 år og kunne hatt abonnementet. Med bakgrunn i denne innsikten lot vi oss inspirere av internettfenomenet awkward family photos og inviterte gutta til familiefotografering. For å gi bildene en mest mulig autentisk look ble de tatt på god gammeldags fullformatfilm. Tidsriktig frisyrer, Fretex mest fasjonable plagg og siste skrik innen backdrops og interiør ble omhyggelig satt sammen. Kunden likte idéen så godt at det som begynte som en webbannerbrief til slutt også omfattet tv, web-tv, behind the scenes-dokumentar og diverse utendørs.

Bidragsytere

  • Thea Charlotte Emanuelsen
    Art Director
  • Aleksander Erichsen
    Art Director
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Morten Borgestad
    Fotograf
  • Eirik Huse
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Thorsen
    Annet (må beskrives)
  • Gro Haugen
    Ansvarlig hos kunde
  • Dan Westin
    Grafisk Design
  • Joacim Sjöberg
    Grafisk Design
  • Jørgen Ødegaarden
    Grafisk Design
  • Astrid Maria Sætren
    Scenograf
  • Christina Ledang
    Stylist
  • Anti Media
    Produksjonsbyrå
  • Niels Windfeldt
    Regissør
  • Andreas Braaten
    Producer