Anders' rute

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Ruter
Medieplassering
Egne flater og Facebook
Medalje
Gullblyanten 2016
Diplom, Stunt/Event
Det kan være lett å la seg friste til å droppe å kjøpe billett når man bare skal to stopp, eller hvis billetten akkurat gikk ut. Det er jo ikke så farlig, når det bare er den ene gangen? Jo, da – totalen av alle som tenker slik utgjør et tap på 100 millioner kroner billettinntekt hvert år. 100 millioner kroner som kunne ha gått til å forbedre tilbudet. Det er nemlig slik at alle billettinntekter går tilbake til kollektivtilbudet. De som alltid kjøper billett er dermed med på å utvikle kollektivtilbudet hver gang de reiser. For å sette fokus på dette, lot vi en heldig trofast billettkjøper utvikle kollektivtilbudet med sin helt egen bussrute. Folk fikk sette opp sin drømmerute digitalt og deltok dermed i konkurransen om å få sin egen bussrute realisert. Anders ble valgt ut som den mest lojale kunden og i en uke kjørte Anders’ rute gjennom Oslo og stoppet på hans utvalgte og spesiallagde stoppesteder. Kampanjen har hatt fantastiske resultater: Antallet som reiser uten gyldig billett har ligger stabilt på 25% de siste årene, men ligger nå på 19%. Altså en reduksjon av snikere på 24%.

Bidragsytere

  • Annika Aste Mørch
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjørn Erling Solberg
    Konsulent
  • Vibeke Skar
    Ansvarlig hos kunde
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Mette Løland
    Prosjektleder
  • Marte Nereng Langfjæran
    Grafisk Design
  • Anne Hildremyr
    AD-assistent
  • Vilde Odmundson
    Grafisk Design
  • Lottie Smith
    Annet (må beskrives)
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Postmenn
    Annet (må beskrives)
  • Gry Sætre
    Producer
  • Making Waves
    Webutvikling
  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Ida Thurmann-Moe
    Regissør
  • Andreas Grødtlien
    Regissør
  • Thale Høy-Petersen
    Art Director