Aneo

X Vqpg DBR 0 Aneo Visuelt identitet hero
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 3
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 4
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 5
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 6
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 7
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 8
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 10
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 11
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 12
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 14
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 15
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 17
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 18
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 19
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 20
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 21
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 22
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 23
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 24
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 25
X Vqpg DBR Aneo Visuelt identitet 26
Sendt inn av
SDG – SCANDINAVIAN DESIGN GROUP
Kunde
TrønderEnergi HitecVision
Bakgrunn og konsept Aneo er er et nytt nordisk fornybarkonsern; resultatet av et partnerskap mellom TrønderEnergi og energiinvestor HitecVision . Aneo er en ambisiøs og handlekraftig organisasjon som fortjener å bli ansett som en pionér i en kategori preget av purpose-drevne energiselskaper som i ulik grad evner å male et bilde av en grønnere fremtidsutopi. Aneos tilnærming er helt annerledes. Kraften i merkevaren ligger i selskapets holdning til det som skal realiseres: investeringskraft, innovasjonskraft, entreprenørkraft og gjennomføringskraft. Dette er merkevaren som har dårlig tid. Løsningen En fremoverlent, varm og sterk visuell identitet skapes gjennom tydelige grep med en definert vinkel på typografi, ikoner og illustrasjoner. Dette grepet gir klare signaler om fart og vilje til gjennomføring. Tydelige typografiske grep, som er inspirert av revolusjonsestetikk, brukes i kombinasjon med lekne elementer for å sikre et fremoverlent og dynamisk uttrykk. Identitetsfargene er sterke klare og tydelige. Fargene skaper et distinkt uttrykk som skiller seg fra andre selskaper i samme kategori. Den skarpe gule, oransje og grønne fargen skaper en visuell styrke og danner helhet med det typografiske uttrykket. Til sammen utgjør det visuelle språket – med farger, typografi og illustrasjoner – den samlede kraften selskapet står for og representerer. Det fotografiske uttrykket, som er naturlig med en avbalanserte koloritt, utgjør en kontrast til de sterke dynamiske virkemidlene i resten av identiteten.

Bidragsytere

  • Nicholas Kulseth
    Designer
  • Vetle Majgren Uthaug
    Designer
  • Tove Hellesylt
    Designer
  • Nick Bilmes
    Rådgiver
  • Thomas Ramskjell Larsen
    Kreativ leder
  • Fredrik Melby
    Senior designer
  • Hilde Bjerkan
    Prosjektleder