Angry, White Santa

Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Selv om Posten har eksistert i over 350 år, vinner fremdeles selskapet innovasjonspriser. Likevel blir Posten sett som et gammelt og tradisjonelt selskap. Vår oppgave er å endre denne oppfattelsen hos de yngre, 18-35 år. Strategi: En av grunnene til at Posten har overlevd i alle år er at de alltid har fulgt med i tiden. Den rake motsatsen til julenissen, som ikke har endret seg på over 100 år. Bortsett fra Korona, var det én ting som unge var opptatt av i 2020 – presidentvalget og Donald Trump. Trump ble av målgruppen sett på som kroneksempelet på den sinte, hvite mannen som hadde gått ut på dato. Dermed ble Julenissen fra Posten, en nisse med likhetstrekk til den Twitteravhengige presidenten. En fyr som hadde mistet businessen fordi han ikke kunne holde trutt med fleksible leveringstider og digitalisering. Ting som Posten har perfeksjonert. En moderne twist på en tradisjonsrik figur. I tillegg til en hovedfilm på TV og en Onlineversjon av filmen, ble kampanjen levendegjort på flere flater, der Postens bevis (produkter og tjenester) ble vist og dramatisert. På SoMe kunne man se hvilke produkter som irriterte nissen mest. Utendørs og på bannere kunne man se nissens twitterraseri utspille seg. Samt at PR-løpet pushet Onlinefilmen. Sist, men ikke minst - nissen fikk sin egen twitterkonto med 30K følgere på 5 uker.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Sara Marie Hødnebø
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Thomas Eklo Skaara
    Designer
  • Pia Emilie Lystad
    Designer
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Hege Barbara Aarhus
    Kampanjeansvarlig
  • Monica Solberg
    Markedssjef
  • Audun Lyngholm Wittenberg
    Produsent
  • Matias & Mathias
    Regi