Angry, White Santa

Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Medalje
Gullblyanten 2020
Sølv, PR
Selv om Posten har eksistert i over 350 år, vinner fremdeles selskapet innovasjonspriser. Likevel blir Posten sett som et gammelt og tradisjonelt selskap. Vår oppgave er å endre denne oppfattelsen hos de yngre, 18-35 år. Strategi: En av grunnene til at Posten har overlevd i alle år er at de alltid har fulgt med i tiden. Den rake motsatsen til julenissen, som ikke har endret seg på over 100 år. For å sikre oss at målgruppen, som ikke ser TV, skulle få med seg vår reklamefilm, var vi avhengige av å få oppmerksomhet i ubetalt media. Bortsett fra Korona, var det én ting som unge var opptatt av i 2020 – presidentvalget og Donald Trump. Trump ble av målgruppen sett på som kroneksempelet på den sinte, hvite mannen. Siden julenissen er en tradisjonens man, tenkte vi at han også er av den konservative typen. Så hva om alle hvite menn reagerte på endring på samme måte som Trump? Dermed ble Julenissen en sint, deprimert mann som hadde mistet busenissen fordi han ikke kunne holde trutt med fleksible leveringstider og digitalisering. Ting som Posten har perfeksjonert. En moderne twist på en av historiens mest tradisjonsrike figurer. Denne twisten skulle få media til å snakke, fordi det nesten ikke finnes en journalist som kan motstå århundrets klickbait – en overskrift med Donald Trump.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Sara Marie Hødnebø
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Thomas Eklo Skaara
    Designer
  • Pia Emilie Lystad
    Designer
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Hege Barbara Aarhus
    Kampanjeansvarlig
  • Monica Solberg
    Markeddsjef
  • Audun Lyngholm Wittenberg
    Produsent
  • Matias & Mathias
    Regi