Annonsen (og nettsiden) som leser tankene dine

25006 dc394 original
Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
TINE
Medieplassering
vg.no, finn.no tablet, finn.no mobil, finn.no klikk.no mobil, klikk.no, Xaxis, Kampanjeside
TINE ønsket å lansere sin nye, smarte oppskriftstjeneste. Nettjenesten bruker algoritmer for å gi brukerne skreddersydde oppskrifter og ukemenyer. Oppgaven var å gi tjenesten et navn, i tillegg til å lage en lanseringskampanje som fremhevet tjenestens smartness og konverterte registreringer. Navnet ble MatSans (matsans.no), med kampanjeslagordet "Lærer seg hva du liker". Dette støttet opp under idéen "Annonsen som leser tankene dine". Under lanseringskampanjen var nettannonser på mobil, nettbrett og desktop eneste betalte medie, mens kampanjesiden tok imot alle shares og besøkende fra TINEs egne kanaler på nett - i tillegg til alle som spilte mer enn én gang (redirect fra nettannonsene). Kampanjesiden lever videre og er fortsatt et verktøy som besøkende på matsans.no benytter seg av. Enten de mangler inspirasjon på kjøkkenet, trenger en oppskrift til en ingrediens de har i kjøleskapet eller bare vil spille for moro skyld.

Bidragsytere

  • Elisabeth Svendsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Espen Haviken
    Ansvarlig hos kunde
  • Torjan Rood Vastveit
    Grafisk Design
  • Stine Huseby
    Ansvarlig hos kunde
  • Knut Arne Sorknes
    Annet (må beskrives)
  • Adam Billyeald
    Art Director
  • Jørgen Lauré
    Tekstforfatter
  • Paal Tarjei Aasheim
    Konsulent
  • Knut Skåla
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Nilsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristin Lien
    Prosjektleder
  • Linda Cecilie Strøm
    Grafisk Design