Annonsen som leser tankene dine

25003 31091 original
27328 916d4 original
Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
TINE
Medieplassering
vg.no, finn.no tablet, finn.no mobil, finn.no, klikk.no mobil, klikk.no, Xaxis, Kampanjeside (tankeleser.tine.no)
TINE ønsket å lansere sin nye, smarte oppskriftstjeneste. Nettjenesten bruker algoritmer for å gi brukerne skreddersydde oppskrifter og ukemenyer. Oppgaven var å gi tjenesten et navn, i tillegg til å lage en lanseringskampanje som fremhevet tjenestens smartness og konverterte registreringer. Navnet ble MatSans (matsans.no), med kampanjeslagordet "Lærer seg hva du liker". Dette støttet opp under idéen "Annonsen som leser tankene dine". For at tjenesten skal lære seg hva du liker, må du være registrert bruker. Registrering var nøkkelen til å umiddelbart begynne å samle brukerdata, og dermed la brukeren oppleve tjenestens individuelle tilpasninger selv. Derfor var det ikke nok å kun vise at tjenesten var smart. Brukerne ble sendt til en oppskrift som inneholdt ingrediensen de tenkte på - et bevis på at tjenesten “Lærer seg hva du liker”. Her ble de møtt av et tydelig registreringsbudskap. Under lanseringskampanjen var nettannonser på mobil, nettbrett og desktop eneste betalte medie, mens kampanjesiden (tankeleser.tine.no) tok imot alle shares og besøkende fra TINEs egne kanaler på nett - i tillegg til alle som spilte mer enn én gang (redirect fra nettannonsene).

Bidragsytere

  • Elisabeth Svendsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Torjan Rood Vastveit
    Grafisk Design
  • Stine Huseby
    Ansvarlig hos kunde
  • Knut Arne Sorknes
    Annet (må beskrives)
  • Adam Billyeald
    Art Director
  • Jørgen Lauré
    Tekstforfatter
  • Paal Tarjei Aasheim
    Konsulent
  • Knut Skåla
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Nilsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristin Lien
    Prosjektleder
  • Linda Cecilie Strøm
    Grafisk Design
  • Espen Haviken
    Ansvarlig hos kunde