Apt 10-års jubileumsinvitasjon

1001 c2b95 original
1002 e638b original
1003 38b1f original
1004 b8004 original
1007 d6bc0 original
1008 71f22 original
Sendt inn av
Apt AS
Kunde
Apt as/internt prosjekt
Medieplassering
Direkte utsendelser til kunder og samarbeidspartnere
Medalje
Gullblyanten 2009
Sølv, Interaktive medier - kampanjesider
Vi ønsket å skape en litt annerledes og interaktiv invitasjon for våre kunder i anledning vårt 10-års jubileum. Denne skulle spille på humor og direkte kommunikasjon mellom oss i Apt og de hos kunden vi hadde invitert. Derfor inviterte vi 300 mennesker til en kjempefest ved hjelp av en personlig og interaktiv invitasjon. Vi spilte inn 300 navn som de inviterte fikk lest opp da de gikk inn på den tilsendte linken. Hva de faktisk fikk se, varierte ift når de besøkende kom inn på siden, om de hadde blitt purret på å svare, om de var returnerende besøkende eller om de hadde svart og rett og slett ønsket å ombestemme seg. I løpet av de første to timene, hadde 70% av de inviterte vært inne på siden og sett den personlige invitasjonen. Etter tre dager hadde 50% takket ja. 14 dager etter utsendelsen, hadde 90% sett invitasjonen og over 200 personer meldt sin ankomst. Om det faktum at vi ble nedrent av hyggelige meldinger på epost, telefon og sms der våre kunder ønsket å fortelle hvor morsomt og bra dette var kan karakteriseres som en effekt, er vel kanskje diskuterbart. Det at mange av våre kunder ble inspirerte til selv å vurdere denne formen for kommunikasjon mot sine egen kunder, er absolutt en effekt for oss. At det ble en fin fest, var det derimot ingen tvil om :) Løsningen ligger pr. dags dato ikke ute, men linken vedlagt viser en presentasjon av dialogløpet og selve siten.

Bidragsytere

  • Magnus Cederholm
    Grafisk Design
  • Simen Brekken
    Annet (må beskrives)
  • Ole Henrik Larsen
    Tekstforfatter
  • Christian Pettersen
    Filmfotograf
  • Christopher Aalholm
    Webutvikling
  • Elin Johansson
    Prosjektleder
  • Joachim Levin
    Konsulent