Arne blir digital

Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Mattid
Medieplassering
Facebook, YouTube, Spotify-ads
Det er mange tilbydere av matkasse-konsepter, og det blir stadig fler. Det var derfor ingen enkel oppgave å skulle lansere Arne Brimis matkasse MATTID, som siste kokk i rekken. Aktørene forteller oss om varierte og sunne menyer, at hverdagen blir enklere og om lokalproduserte råvarer. De fleste er også komponert av en kyndig og kjent matmann. Så, hva er det som skiller Arnes matkasse fra andre, og hvordan skulle vi få oppmerksomhet rundt lanseringen? Det er ihvertfall én ting som gjør anledningen unik: Arne Brimi har i en årrekke vært regnet som norges fremste eksponent for norsk matkultur. Det han derimot ikke er så kjent for eller med, er internett. Brimi-mat på nett er derfor Arnes første steg mot full digital transformasjon! I kjernen av konseptet “Arne blir digital” stod en serie online-filmer. Disse hadde som formål å promotere MATTID gjennom de ulike digitale krumspringene Arne stod for, enten det var matquizer på Kahoot, Brimi-emojis, dronefrakt av matkasse eller Google Maps-jakt på gode råvarer.

Bidragsytere

  • Sverre Koch
    Regissør
  • Åsmund Indrebø Næs
    Webutvikling
  • Kent Robin Haugen
    Webutvikling
  • Parkas production
    Produksjonsbyrå
  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • John Aurtande
    Konsulent
  • Lisbeth Fasting
    Prosjektleder