Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Norske parautøvere er ekstreme idrettsutøvere i verdensklasse, men får mye mindre oppmerksomhet enn funksjonsfriske idrettsutøvere. Og i premie får de ikke penger, men de får: Ost og tekopper. Som hovedsponsor av VM i Snøsport for parautøvere, ønsket DNB å gjøre noe med dette. Oppgaven var derfor å skape engasjement og oppmerksomhet rundt snøsportens parautøvere.
For å gi parautøverene den anerkjennelse de fortjener, slo vi oss sammen med noen som allerede har bred dekning i sine egne kanaler. Kjetil Jansrud, Aksel Lund Svindal og Ragnhild Mowinkel hadde til sammen nesten 1 million følgere på Instagram.
Vi utfordret dem til å gi bort oppmerksomheten sin i ukene under VM i snøsport på Facebook og Instagram. Alle tre byttet profilen sin med den parautøveren de beundret mest.
De startet det hele med å poste en film på feeden sin for å fortelle om hvem de heiet på. Så ble feedene til erstattet med inspirerende innhold fra Norges beste parautøvere.
Stuntet ga heftige resultater.
• +1.000.000 storyviews
• +37.000 likes på instagram
• Parautøverne økte antall følgere med opptil 43%
Men oppmerksomhet holder ikke alene, derfor ga DNB 10kr pr TV seer i premiepenger, som gikk fra 0 til 1 million kr. På den måten brukte vi oppmerksomheten som ble skapt til å øke premiepotten, og fikk rekordmange seere til VM i snøsport for parautøvere.