Audi Enter Sandbox

39963 f34fb original
40629 aa86a original
Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Audi
Medieplassering
OSL Gardemoen, FIS World Cup, TV2, DN, München internasjonale flyplass, Kjøpesentre, Audi forhandlere i Norge og Europa,
For å vise at Audis teknologiske fokus ligger i merkevarens DNA, ønsket Audi at denne kampanjen skulle gjenspeile deres engasjement for teknologi. Med introduksjonen av Audi Q5, var målet å gi Audi-forhandlere noe nytt og interessant å snakke om. Som ville gi oppmerksomhet for Audi på en måte som ville nå langt utover den enkelte forhandler, gjennom sosial spredning, prat og PR. Enter Sandbox er altså en kampanje som lanserer den nye Audi Q5 quattro. Den er basert på ideen om å vekke barnet i deg. Først introduseres du til en fysisk sandkasse som du kan leke i. Du kan forme din egen vei, shape svinger og bygge hopp. Så gjenskapes installasjonen i real time VR. Dette gjøres på sekundet. Så setter du deg bak rattet og kjører akkurat samme banen som du nettopp lagde. Du kjører altså en tro kopi av banen du bygget. Og du vil kjenne igjen alt du har laget og formet i sandkassen. Skulle du for eksempel ikke være fornøyd med størrelsen på hoppet, kan du omforme det, og prøve på nytt. I sandkassen kan du også plassere ut spader, bøtter og andre Audi modeller, som du kan kjøre bort til og utforske i detalj.

Bidragsytere

  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Tom Rijpert
    Regissør
  • Thomas Söderlund
    Annet (må beskrives)
  • Johan Anstérus
    Annet (må beskrives)
  • Bo Gustafsson
    Annet (må beskrives)
  • Anna Adamson
    Annet (må beskrives)
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Emma Karlsson
    Prosjektleder
  • Mediamonks
    Produksjonsbyrå
  • Kjetil Botten-Skogly
    Konsulent