Audi quattro coaster

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Audi
Medieplassering
TV2, Youtube
Medalje
Gullblyanten 2018
Sølv, Håndverk
Med denne kampanjen ønsket Audi å utnytte samspillet mellom TV og smart telefon. Vi vet at de fleste som ser TV også har telefonen sin i hånden. Ved hjelp av appen quattro coaster, kan seerne hente bilen ut fra TV-reklamen, og la den fysisk fortsette i rommet. Med AR teknologi kan man bygge veien videre, akkurat som man selv vil. I stede for 45 sekunders oppmerksomhet i reklamefilmen, engasjerte vi folk i opp til 30 minutter. Over 50.000 personer lastet ned appen, og den nådde topp 5 i Apple Store. For at dette skulle bli vellykket, måtte vi bryte standarden av hva som var "vanlig" med AR løsninger. Det er som regel enkle animasjoner og svært lite detaljrikt. Vi ønsket å vise at AR også kan se fint ut. NB. Appen virker fremdeles, men kampanjen er avsluttet. Den er derfor ikke optimalisert for nyeste iOS. Derfor kan man oppleve enkelte bugs. Søk Audi AR i AppStore. Triggerpunktene i reklamefilmen ligger rett før sluttplakaten. De som ser filmen uten app ser en vanlig TV reklame, de som ser med, opplever at bilen bryter gjennom skjermen.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • DVA Studios
    Produksjonsbyrå
  • Ole Jakob Bø Skattum
    Grafisk Design
  • Emma Gyllenbreider
    Prosjektleder
  • Kjetil botten-Skogly
    Konsulent
  • Christoffer von Reis
    Regissør