Audi quattro coaster

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Audi
Medieplassering
TV2, Youtube
Målet med denne kampanjen var å utnytte samspillet mellom TV og mobiltelefon. Vi vet at de fleste som ser TV også har telefonen sin i hånden. Derfor utviklet vi appen Quattro Coaster. Ved hjelp av triggerpunkter plassert inn i reklamefilmen, kunne vi hente bilen ut fra en reklamefilm, la den bryte gjennom skjermen og fysisk fortsette i rommet. Ved hjelp av AR teknologi kan man bygge veien videre, akkurat som man selv vil. I stedet for 45 sekunders oppmerksomhet, engasjerte vi folk i opp til 30 minutter. Over 50.000 personer lastet ned appen, og den nådde topp 5 i Apple Store. NB. Appen virker fremdeles, men kampanjen er avsluttet. Den er derfor ikke optimalisert for nyeste iOS. Derfor kan man oppleve enkelte bugs. Søk Audi AR i AppStore. Triggerpunktene i reklamefilmen ligger rett før sluttplakaten. De som ser filmen uten app ser en vanlig TV reklame, de som ser med, opplever at bilen bryter gjennom skjermen.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Ole Jakob Bø Skattum
    Grafisk Design
  • Emma Gyllenbreider
    Prosjektleder
  • Kjetil botten-Skogly
    Konsulent
  • DVA Studios
    Produksjonsbyrå
  • Christoffer von Reis
    Regissør