Audi quattro coaster

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Audi
Medieplassering
TV2, Youtube
Med denne kampanjen ønsket Audi å utnytte samspillet mellom TV og smart telefon. Vi vet at de fleste som ser TV også har telefonen i hånden. Med appen quattro coaster, kunne vi aktivere Audi kunden på en måte ingen hadde gjort før. Løsningen krevde utvikling av en helt ny teknologi som gjorde at man kunne hente bilen direkte ut TV reklamen, og leke videre med den i rommet du befant deg i. AR teknologien sørget for at kundene kunne bygge veien videre som en forlengelse av reklamefilmen, og prøvekjøre en valgfri Audi quattro, akkurat som de selv ville. I stede for 45 sekunders oppmerksomhet i reklamefilmen, engasjerte vi folk i opp til 30 minutter. Over 50.000 personer lastet ned appen, og den nådde topp 5 i AppStore. NB. Appen virker fremdeles, men kampanjen er avsluttet. Den er derfor ikke optimalisert for nyeste iOS. Derfor kan man oppleve enkelte bugs. Søk Audi AR i AppStore. Triggerpunktene i reklamefilmen ligger rett før sluttplakaten. De som ser filmen uten app ser en vanlig TV reklame, de som ser med, opplever at bilen bryter gjennom skjermen.

Bidragsytere

  • Christoffer von Reis
    Regissør
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • DVA Studios
    Produksjonsbyrå
  • Ole Jakob Bø Skattum
    Grafisk Design
  • Emma Gyllenbreider
    Prosjektleder
  • Kjetil botten-Skogly
    Konsulent