Av og til-røyking er også røyking

Sendt inn av
TRY
Kunde
Helsedirektoratet
Medieplassering
TV2, TVNorge, TV3, Discovery og National Geographic, P4 og Radio Norge
Antallet fastrøykere i Norge har vært synkende de siste årene, mens antallet ”av og til”-røykere har vært økende (og mer økende enn i resten av Europa). Derfor var byråets forslag å bruke dette som inngangsvinkel i årets antirøyke-kampanje. Undersøkelser understøttet også at dette er farligere enn folk er klar over, og at hver eneste sigarett faktisk er skadelig. Målet var også å lage en sterk antirøyk-film uten å bruke nærbilder av lunger, blodårer og slikt. Målet var også å skape debatt. Sammen med filmen ble det også utviklet en radiokampanje som boret videre på disse unnskyldningene man ofte lager seg.

Bidragsytere

  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Martin Røstvold Thorsen
    Art Director
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Eline Rønneberg Vik
    Prosjektleder
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Johan Skog
    Regissør
  • Helene Hovda Lunde
    Producer
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Jonas Torgersen
    Regissør
  • Liv Murphy
    Producer
  • Anne Hafstad/Anne Kathrine Aambø
    Ansvarlig hos kunde