Avbrutte reklamefilmer

17321 8b967 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Norsk Luftambulanse
Medieplassering
SBS, TV2, facebook, vimeo
Medalje
Gullblyanten 2014
Diplom, Stunt/Event
Hjerneslag er et satsningsområde for Norsk Luftambulanse. Et slag kan ramme hvem som helst - hvor som helst og når som helst. Luftambulansen bruker det meste av sine ressurser på å utvikle redningstjenesten. Fordi forskning alltid kommer først, bruker de ikke penger på TV-reklame. Samtidig kommer det viktigste økonomiske bidraget til videre utvikling fra medlemmene, og reklame er et nødvendig virkemiddel for å sikre nyrekruttering. Hvordan kunne Norsk Luftambulanse komme seg på TV uten å bruke penger på verken produksjon eller sendetid? Med utgangspunkt i at hjerneslag inntreffer når man minst venter det, lagde vi et konsept der allerede etablerte reklamefilmer for andre merkevarer, ble til en reklamefilm for Luftambulansen. En kjent film fikk en ny vri ved at en aktør i selve filmen, eller produksjonsmedarbeider på settet plutselig fikk slag. Flere norske bedrifter stilte opp ved å betale for ekstra materiale når de lagde sine egne filmer, og ved å donere visningstid til Norsk Luftambulanse. Filmene førte til positiv omtale til både Norsk Luftambulanse og de andre involverte bedriftene, og ikke minst en økning i besøk og innmeldinger på norskluftambulanse.no

Bidragsytere

  • Bjørar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Yngve Holtberget
    Konsulent
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Ørjan Sveen
    Ansvarlig hos kunde
  • Bacon / Einar Film
    Produksjonsbyrå
  • Magne Lyngner / Guri Neby
    Producer
  • Bart Timmer/Aksel Hennie
    Regissør