Avinor skaper forbindelser

Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Utendørs på Avinors 46 flyplasser. Clear Channel og JcDecaux: Adshell, BigBoard, MegaBanner, Branding Tower, Window Graphics, EBN Airport, Wrap...
I 2013 lanserte Avinor en ny grafisk profil, og ønsket i den sammenheng en lanseringskampanje. Målet for kampanjen var å øke kunnskapen om selskapets funksjon og betydning, og gjennom det bygge et rasjonale for valget av ny logo – både internt og i befolkningen. Løsningen ble et samarbeid med den annerkjente amerikanske fotografen Kevin Cooley om en videreføring av fotoprosjektet “Nachflug”; nattfotografering av fly og flyplasser med lang lukkertid. Vi ønsket å bruke hans autentiske og håndverksmessige fototeknikk, uten digital retusjering, for å demonstrere det den nye logoen symboliserer; forbindelser. Resultatet ble en rekke motiver av store og små lufthavner i Norge som dannet grunnlag for fotoutstillinger og en boardskampanje på Norges 46 flyplasser. Se URL: http://mockup.creuna.no/avinor/kc/ for behind the scenes av hvordan fotografen jobbet, motivene slik de ble brukt, og utvalgte motiver i miljø. (Behind the scenes må ikke forveksles med case video.)

Bidragsytere

  • Christian Wightwick Alfsen
    Konsulent
  • Janecke Løyning
    AD-assistent
  • Åsmund Indrebø Næs
    AD-assistent
  • Jørn Wille og Egil Thompson
    Ansvarlig hos kunde
  • Pål Jespersen
    Art Director
  • Oskar Bringager
    Tekstforfatter
  • Kevin Cooley
    Fotograf
  • Merete D. Land
    Prosjektleder