Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Avisa Oslo ble etablert i 2020 med mål om å bli Oslos lokalavis nummer 1. Men kjennskapen var lav og assosiasjonene fraværende. Tallene viste at Aftenposten lå hele 15 prosentpoeng foran AO på spørsmålet om hvilke aviser man går til når man søker Oslo-stoff. Gjennom et grundig innsiktsarbeid fant vi ut at Oslos innbyggere føler en stor grad av tilhørighet til byen. Vi fant også ut at det var et savn etter lokale nyheter helt ned på nabolagsnivå. Sist men ikke minst avdekket vi også hva slags temaer Oslo-folk var mest interessert i. Dette resulterte i konseptet «Byen vår, akkurat nå», der "byen vår" peker mot fellesskapet og "akkurat nå" handler om den redaksjonelle gjerningen. Formålet med konseptet var å bygge troverdighet på at AO kjenner hver minste krik og krok, og at vi er oppdatert på alt som skjer der du er.
For å innfri på løftet, utviklet vi en flermedial kampanje med skreddersydde løsninger. Vi dominerte byen med utendørsbudskap som sprang ut fra nyheter som hadde skjedd der reklamen stod plassert. På radio geostyrte vi spottene slik at folk hørte reklame om stedet de befant seg når de var der, og på display-bannere samarbeidet vi med redaksjonen for å feedet reklamebudskap knyttet til dagsferske lokalnyheter.
Resultat: Aftenposten og AO har byttet plass i hodene til folk.