Avisa Oslo - Byen vår, akkurat nå

Sendt inn av
Ring 2
Kunde
AvisaOslo
Avisa Oslo ble etablert i 2020 med mål om å bli Oslos lokalavis nummer 1. Men kjennskapen var lav og assosiasjonene fraværende. Tallene viste at Aftenposten lå hele 15 prosentpoeng foran AO på spørsmålet om hvilke aviser man går til når man søker Oslo-stoff. Gjennom et grundig innsiktsarbeid fant vi ut at Oslos innbyggere føler en stor grad av tilhørighet til byen. Vi fant også ut at det var et savn etter lokale nyheter helt ned på nabolagsnivå. Sist men ikke minst avdekket vi også hva slags temaer Oslo-folk var mest interessert i. Dette resulterte i konseptet «Byen vår, akkurat nå», der "byen vår" peker mot fellesskapet og "akkurat nå" handler om den redaksjonelle gjerningen. Formålet med konseptet var å bygge troverdighet på at AO kjenner hver minste krik og krok, og at vi er oppdatert på alt som skjer der du er. For å innfri på løftet, utviklet vi en flermedial kampanje med skreddersydde løsninger. Vi dominerte byen med utendørsbudskap som sprang ut fra nyheter som hadde skjedd der reklamen stod plassert. På radio geostyrte vi spottene slik at folk hørte reklame om stedet de befant seg når de var der, og på display-bannere samarbeidet vi med redaksjonen for å kjøre live reklamebudskap knyttet til dagsferske lokalnyheter.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersø
    Kreatør
  • Hans Magne Ekre
    Kreatør
  • PK Voss Halvorsen
    Rådgiver
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Jenny Kyvik Hutchens
    Designer
  • Jørgen Ødegaard
    Designer
  • Kristin Stoltenberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Margrethe Miljeteig
    Ansvarlig hos kunde