Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Avisa Oslo ble etablert i 2020 med mål om å bli Oslos lokalavis nummer 1, men kjennskapen var lav og assosiasjonene fraværende. Tallene viste at Aftenposten lå hele 15 prosentpoeng foran AO på spørsmålet om hvilke aviser man går til når man søker Oslo-stoff. Gjennom et grundig innsiktsarbeid fant vi ut at Oslos innbyggere føler en stor grad av tilhørighet til byen. Vi fant også ut at det var et savn etter lokale nyheter helt ned på nabolagsnivå. Sist men ikke minst avdekket vi også hva slags temaer Oslo-folk var mest opptatt av. Deretter utviklet vi det kreative konseptet "Byen vår, akkurat nå", der formålet var å bygge troverdighet på at AO kjenner hver minste krik og krok, og at vi er oppdatert på alt som skjer akkurat der du er.
For å innfri på løftet, bestemte vi oss for å utnytte digital radiolytting på en måte som ikke er gjort tidligere. Vi delte inn byen i helt spesifikke områder, og geostyrte skreddersydde radiospotter mot hvert enkelt område. Hørte du f.eks. radio på Majorstua, fikk du en radioreklame, som handlet om nettopp det stedet der du befant deg! Hver spot gjenskapte lyden av ulike nyheter fra det aktuelle området. Etter kampanjen lå AO hele 7 prosentpoeng foran Aftenposten på spørsmål om hvilken avis byens innbyggere oppsøker for å lese Oslo-nyheter!