Ballong-app

Sendt inn av
I&M Kommunikasjon
Kunde
Personskadeforbundet
Medieplassering
Landingsside, sosiale kanaler, bannere.
Visste du at Landsforeningen for trafikkskadde har skiftet navn til Personskadeforbundet? Ikke? Det er du ikke alene om. Og det skulle vi gjøre noe med. Personskadeforbundet er en organisasjon for alle som har fått livet endret pga en skade. Og rådgivning er da en av hovedoppgavene. For eksempel i en rettsak. Vi kom opp med en kampanje hvor Personskadeforbundet skulle spre Råd og Hjertevarme. Hovedelementet var en 3 minutters emosjonell film som ble spredd med en mobil-app. I appen kunne man ved hjelp av mikrofonsensoren blåse opp en hjerteformet ballong. Når man blåste vel og lenge tok ballongen av. Den fløy så av sted og landet på FB-siden til en definert mottaker. Der ble personen møtt med Råd og Hjertevarme, og en gavepakke, som da var filmen. Sangen i filmen har vi selv produsert. Og via denne gaven fra appen kunne man bli medlem i Personskadeforbundet. Etter kampanjestart har medlemsantallet økt med over 300%. Filmen som spreddes har til nå over 214 000 views på youtube. Sangen fra filmen har over 20 000 avspillinger på spotify i tillegg til spilletid på radio. Nå vet du og mange andre at Landsforeningen for trafikkskadde har skiftet navn til Personskadeforbundet.

Bidragsytere

  • Per Helge Devold
    Konsulent
  • Roberto Sandli
    Fotograf
  • Marius Beck Dahle
    Fotograf
  • Frank Standal Dybhavn
    Kreativ leder
  • Per Paulsen
    Annet (må beskrives)
  • Per Paulsen
    Art Director
  • Sunniva Bergsvik
    Grafisk Design
  • Anna Solli
    Grafisk Design
  • Portalia
    Produksjonsbyrå
  • Johannes Lovund
    Annet (må beskrives)
  • Andreas Holsvik
    Lyd
  • Amanda Tenfjord
    Musikk
  • Ingeborg Dahl Hilstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Frank Standal Dybhavn
    Tekstforfatter