Bama 5 om dagen

41757 76a5a original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Bama
Medieplassering
kampanjer: utendørs, Facebook, Instagram, youtube, tv + egne (Bama) kanaler. Merking av produkter, giveaways og sponsorater.
5 om dagen er et BAMA–initiativ som har eksistert siden 1992. Det skal hjelpe det norske folk til å spise enda sunnere med enkle grep. Bama trengte å modernisere konseptet som har vært uendret i mange år. De ønsket en fleksibel logo bedre tilpasset digitale flater, samtidig som den fortsatt skal fungere til merking av varer. KONSEPT En fellesnevner for bruk av frukt og grønt i matlaging er at man gjerne kutter dem opp, både fordi oppskrifter krever det, men også fordi dette motiverer særlig barn til å spise mer. De fleste frukter og grønnsaker får en sirkelform når de kuttes. De fem halvsirklene som utgjør 5-tallet i den nye logoen refererer til dette. Logoen kan tilpasses fargemessig; når vi snakker om sesongens jordbær kan logoen være rød. Idéen ga også mulighet for å gjenskape logoen fysisk, gjennom å kutte en eller flere grønnsaker/frukter. På denne måten kan sifferet 5 tilpasses ulike budskap, enten man snakker om én spesiell grønnsak/frukt, eller flere som sammen f.eks. utgjør ingrediensene i en salat. Logoen må fungere som et fleksibelt element i kampanjesammenheng og mer som en klassisk logo i merking av varer.

Bidragsytere

  • Thor Erik Ramleth
    Grafisk Design
  • Stein Øvre
    Grafisk Design
  • Karin Andenæs
    Grafisk Design
  • Oskar Bringager
    Art Director
  • Pål Jespersen
    Art Director
  • Klaudia Peres og Isidor Åstrøm
    Fotograf
  • Beate Haugane
    Prosjektleder
  • Lisbeth Fasting
    Prosjektleder
  • Una Solbakken Grosch
    Prosjektleder
  • Haldor Hårvik
    Annet (må beskrives)
  • Anders Aunbu
    Annet (må beskrives)
  • Balder Dysthe
    Annet (må beskrives)