Bannere skaper ikke følelser

V Qdjk Dkq Tenk TV PB
Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
TenkTV
Foreningen TenkTV eies av landets største kommersielle TV-kanaler, og jobber mot annonsører for å bygge kunnskap om egenskapene til, og effekten av TV-reklame. En av kanalene som de siste årene har forsynt seg grovest av kundenes reklame-budsjetter, er digital annonsering - og da særlig bannere. <br />Man kan si mye rart om bannere, men spesielt egnet til å vekke følelser for produkter og tjenester er de ikke. Så for å demonstrere TV-reklamens kvalitative fortrinn «bannerfiserte« vi kjente TV-reklamer: Vi gjorde et knippe aktuelle reklamefilmer om til bannere. Noen ble vist før eller etter de faktiske TV-reklamene i reklame-blokka på TV, sånn at folk så banneret rett før eller rett etter de så filmen banneret var basert på. Alle bannerne ble også vist på kampanje.com. Ikke akkurat samme emosjonelle effekt, si. La oss fortsette med TV-reklame en stund til.

Bidragsytere

  • Bjørnar Buxrud
    Kreatør
  • Torkild Jarnholt
    Kreatør
  • Philip Notland
    AD
  • Nikolai Riibe
    Konsulent
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Jørgen Ødegaarden
    Design
  • Jørgen Westerberg
    Animasjon