Batebrygga

Sendt inn av
Apriil AS
Kunde
Bate boligbyggelag
Medieplassering
Printannonse i Ditt Bate, GDN annonser, annonser i sosiale medier, Utopia-festivalen i Stavanger, materiell i sosiale medier, influenser Ingrid Bergtun
Oppdraget var å utvikle og gjennomføre et konsept til Bate boligbyggelag sitt område på Utopia. Løsning: Området ble innredet som en bryggekant som er bygget på gjenbruk, norsk sommer og god festivalstemning - ved god hjelp av målgruppen selv. Vi kjørte en kampanje noen måneder før festivalen for å samle inn gammelt materiell som kunne brukes til å bygge brygga/området. Vi fikk tak i gamle krabbeteiner, en slitt robåt, rød kledning fra et revet hus, årer, fendere m.m. Vi samarbeidet med sy-influenser Ingrid Bergtun. Hun fikk i oppdrag å lage korallteppe av restegarn hun fikk tak i fra følgerne sine. Dagene før kampanjen kjørte vi nye annonser som oppfordret til å besøke brygga under festivalen. Under festivalen gikk crewet kledd i hjemmelaga batikk-trøyer og delte ut røde sydvester med viktig budskap. For å skape brygge-stemning i sosiale medier designet vi geofilter på Snapchat og stickers til å pimpe opp snap- og instastory.

Bidragsytere

  • apriil
    Reklamebyrå