Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Mange miljøorganisasjoner retter sitt budskap mot ungdom, bruker ofte protester og aksjoner som virkemiddel og kan framstå som “radikale”. Bellona foretrekker bruk av vitenskap, kunnskap og samarbeid med næringslivet. Identiteten må gjøre at bedriftene ser dem som en forhandlingspartner de bør lytte til, ikke en protestbevegelse. Logoen baserer seg på konseptene samarbeid og forhandling. Snakkeboblene representerer forhandling/dialog mellom Bellona og bedriftene. Boblene ligner yin/yang for å symbolisere balanse i forhandlingene mellom Bellona og bedriftene, og mellom miljøhensyn og næringslivets interesser. Logo og farger skal appellere til bedrifter, og unge spesialister som ønsker å bruke sin kunnskap til å hjelpe miljøet.