Bellona identity

5703 db127 original
Sendt inn av
Olesya Kurulyuk
Kunde
NKF
Medieplassering
Fiktiv case
Mange miljøorganisasjoner retter sitt budskap mot ungdom, bruker ofte protester og aksjoner som virkemiddel og kan framstå som “radikale”. Bellona foretrekker bruk av vitenskap, kunnskap og samarbeid med næringslivet. Identiteten må gjøre at bedriftene ser dem som en forhandlingspartner de bør lytte til, ikke en protestbevegelse. Logoen baserer seg på konseptene samarbeid og forhandling. Snakkeboblene representerer forhandling/dialog mellom Bellona og bedriftene. Boblene ligner yin/yang for å symbolisere balanse i forhandlingene mellom Bellona og bedriftene, og mellom miljøhensyn og næringslivets interesser. Logo og farger skal appellere til bedrifter, og unge spesialister som ønsker å bruke sin kunnskap til å hjelpe miljøet.

Bidragsytere

  • Olesya Kurulyuk
    Grafisk Design