Beskyttede Betegnelser – Å selge et merke ingen kjenner.

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
KSL Matmerk
Medieplassering
Print 2/1s. SAS Norge Magasinet, Scanorama, Dagbladet Magasinet, Dagbladet Søndag og D2
Beskyttede Betegnelser er en offentlig merkeordning som svært få mennesker kjenner til, og som langt færre har brydd seg om. Merkeordningen har lange tradisjoner i flere andre land, noe som har kommet en rekke internasjonalt (aner-)kjente produkter til gode. Vi ønsket å benytte suksesshistoriene fra utlandet til å forklare merkeordningens eksistens. Samtidig ønsket vi å fremheve konkrete eksempler fra vårt eget land. Gjennom å gjøre disse produktene til helter i historien vår, ville Beskyttede Betegnelser få rollen som beskytter av disse heltene. Dette er et relativt smalt budskap som vi innså at ville møte en del døve ører der ute. Vi valgte derfor å snakke dedikert og informerende til de vi mener kan ha interesse av dette budskapet. Språk, design og medieplassering er en konsekvens av dette valget.

Bidragsytere

  • Kjetill Nybø
    Art Director
  • Sigurd Solberg
    Tekstforfatter
  • Camilla von Borcke
    Prosjektleder
  • Kristin Kabbe
    Konsulent
  • Elisabeth Søråsen
    Planner
  • Nettan Stubberud
    AD-assistent
  • ANTI
    Grafisk Design
  • Martin Yang Stousland
    Grafisk Design