BI - The Gender Equality Experience

51557 a9af9 original
Sendt inn av
Los & Co
Kunde
BI Norwegian Business School
Medieplassering
Facebook, YT/ Mexico, Frankrike, Brasil, Italia, USA, Russland, Tyskland
Utfordring: Handelshøyskolen BI ønsker å tiltrekke seg internasjonale studenter. BI har lav kjennskap utenfor Norge og målgruppen er stor og fragmentert. Innsikt: Destinasjon velges før studiested, altså må vi selge Norge. Mange har fordommer knyttet til at Norge er langt nord, er kaldt, ugjestmildt og annerledes. Vi vet også at unge folk er bekymret for høy konkurranse ved endt utdanning, og har behov for å stå ut i mengden. Løsning: Vi snudde barrierer til fordeler, og forteller hvordan det å velge Norge som studieland kan være et konkurransefortrinn. Derav konseptet Stand out, go north. Et av Norges fremste fortrinn – også økonomiske – er høy grad av likestilling sammenliknet med resten av verden. Vi inviterte studenter til Norge og The Gender Equality Experience for å oppleve likestilling i praksis. De møtte politikere, næringslivstopper og tilbrakte en dag med pappaer i perm. Som en del av programmet arrangerte vi en likestillingskonferanse på BI 8. mars hvor de var æresgjester og fikk møte hovedtaler Hillary Clinton. Målet med prosjektet var å inspirere morgendagens ledere til å tenke annerledes og dermed bidra til å skape økonomisk bærekraftige samfunn. Dokumentasjonen av dette ble senere brukt til å bygge BI brand internasjonalt.

Bidragsytere

  • Maria Myhre
    Art Director
  • Marianne Knutsen
    Kreativ leder
  • Bjørn Kjetil Tønnessen
    Konsulent
  • Elisabeth Skogen Helland
    Prosjektleder
  • Vivian Ramfjord
    Grafisk Design
  • Dean Clark
    Tekstforfatter
  • The Film Agency Oslo
    Produksjonsbyrå
  • Sigve Aspelund
    Regissør
  • Caroline Werring
    Producer
  • Anette Skott
    Ansvarlig hos kunde
  • Kim Syvaldsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)