Bifolk - Honning fra ekte by-bier!

26965 ce3e9 original
26974 f6fb9 original
26977 156f4 original
26980 21712 original
27031 5d0e5 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Nordpolen Industrier
Nordpolen Industrier gir mennesker med fysiske, psykiske eller sosiale utfordringer en jobb og en meningsfylt hverdag. Bier har i mange måneder fløyet inn og ut av kubene plassert på taket deres midt i Oslo. Her har gjengen på Nordpolen både høstet, slynget og tappet nydelig honning fra ekte by-bier! Vår oppgave var å utvikle navn og design på pakningen til deres nye satsning – egenprodusert honning. Det skulle representere dem og deres sjarm, og samtidig stå ut i butikkhyllen. De ønsket et lekent, urbant og eksklusivt uttrykk. Folk skal ikke kjøpe honningen av sympati, men må gjerne sitte igjen med følelsen av å ha bidratt til noe positivt. Vår løsning ble å formidle historien om gjengen bak honningen og deres visjon først på innsiden av etiketten, i en tekst om bier i by og folkene på Nordpolen Industrier. Vi valgte navnet «Bifolk» – fagbegrepet for et biesamfunn og de hardtarbeidende biene. Det passet perfekt til gjengen på Nordpolen, og det sjonglerer ”bier” og ”byfolk”. Stripene i designet viderefører dette; bikubeformen, bienes utseende og fotgjengeroverganger. Emballasjen må enkelt kunne monteres, men i mange steg – så flere får en oppgave i produksjonen. Vi laget en løsning i tre deler. Først et klistremerke, deretter en forseglingen, og til slutt en banderole. God fornøyelse!

Bidragsytere

  • Victoria Evensen
    Tekstforfatter
  • Julie Haugan
    Grafisk Design
  • Turid Rønningen
    Prosjektleder
  • Ida Ekroll
    Grafisk Design
  • Therese Jacobsen
    Kreativ leder
  • Liv Kristin Seglem
    Ansvarlig hos kunde